آماده سازی سیستم محاسباتی فوق سریع IBM برای بزرگترین رادیوتلسکوپ دنیا

IBMو Astron ، یک سازمان نجوم هلند ، برنامه ریزی برای توسعه یک سیستم کامپیوتری exascale است که ستون فقرات از بزرگترین و حساس ترین تلسکوپ رادیویی را تشکیل می دهند .

این سیستم exascale خواهد شد برای استفاده از کم قدرت طراحی شده و پلاگین را به بین المللی آرایه کیلومتر مربع ( SKA ) . SKA خواهد شد با کمک از ستاره شناسان بیش از 20 کشور ساخته شده است. این تلسکوپ خواهد میلیون ها نفر از آنتن و یک منطقه مجموعه ای از حدود یک کیلومتر مربع است. SKA نیز قادر به اسکن عرض قاره ایالات متحده خواهد بود .

در زیر 5 سال ، 32900000 € (43.9 میلیون دلار) معامله ، دو گروه را از مرکز Astron و آی بی ام برای فناوری Exascale ساخت . این تلسکوپ ، به دلیل در 2024 ، به پردازش اسب بخار است که در تاریخ همتراز با چند میلیون نفر از سریع ترین رایانه های امروزی می شود نیاز دارند. این پروژه توسط استان درنته ، هلند، و وزارت امور اقتصادی ، کشاورزی و نوآوری ( EL & I ) تامین می شود. Astron ( کوتاه را برای موسسه هلند برای رادیو نجوم ) و IBM قبل بر روی ابرکامپیوتر ژن آبی ، که به تجزیه و تحلیل داده ها از آرایه ای با فرکانس پایین Astron همکاری کرده اند.

آموزش کارت شارژ همراه اول



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 4 فروردين 1393برچسب:, | 22:40 | نویسنده : مهدی |
مترجم سایت